eFaktura
„Szanuj naturę wybierając e-fakturę!”
Czym jest e-faktura?
E-faktura to elektroniczny dokument zawierający takie same dane jak jej papierowy odpowiednik. Tworzone przez nas dokumenty są w pełni akceptowane przez urzędy skarbowe oraz spełniają wymogi określone przepisami prawa. Faktury są wystawiane przez PWK EKO Sp. z o.o. w Rzepinie w formacie PDF (portable document format), a następnie przesyłane do Klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej, na uzgodniony adres e-mail.
Kto może skorzystać
z usługi e-faktury?
Każdy klient Przedsiębiorstwa Wodno-Kanalizacyjnego „EKO” Sp. z o.o., który posiada zawartą umowę na dostarczanie wody i/lub odbiór ścieków.
Zalety korzystania z e-faktury?
- Dostępność – przesyłana bezpośrednio do skrzynki mailowej lub sytemu informatycznego odbiorcy. Raz wystawiona e-faktura jest stale przechowywana w sieci i niezależnie od wszelkich zdarzeń losowych (np. awaria komputera) masz do niej dostęp.
- Terminowość – otrzymujesz zawsze na czas bez obawy o ryzyko niedostarczenia, które występuje przy wysyłce drogą pocztową.
- Bezpieczeństwo – masz pewność, że nie trafi w niepowołane ręce. Bez ryzyka uszkodzenia.
- Oszczędność – wynikająca z możliwości elektronicznego archiwizowania. Takie rozwiązanie jest tańsze i nie wymaga rezerwowania fizycznej przestrzeni. Obsługa dokumentu papierowego angażuje czas i pieniądze.
- Wymiar ekologiczny – ograniczając liczbę papierowych dokumentów, dbasz o środowisko naturalne zmniejszając zużycie surowców naturalnych (drewno, woda) oraz energii potrzebnej do ich produkcji.
- Dodatkowo – korzystanie z usługi jest bezkosztowe.
Jak uruchomić e-fakturę?
Aby otrzymywać e-faktury wystarczy wypełnić oświadczenie i dostarczyć je do PWK EKO.
Podpisane oświadczenie możesz przekazać w następujący sposób:
- drogą elektroniczną skan lub zdjęcie prawidłowo wypełnionego oświadczenia adres email: biuro@eko-rzepin.pl
- drogą pocztową na adres: Przedsiębiorstwo Wodno – Kanalizacyjne „EKO” Sp. z o.o., ul. Mickiewicza 79, 69-110 Rzepin
- składając oświadczenie osobiście w Biurze Obsługi Klienta w siedzibie PWK EKO.
Kiedy usługa jest aktywna?
Po aktywacji usługi Twoją najbliższą fakturę wystawimy już w formie elektronicznej.
WAŻNE! Przypominamy, że aktywując e-fakturę, nie będziesz już otrzymywać faktury w formie papierowej.
Czy możliwe jest powiadomienie o wystawionej e-fakturze?
Jeśli udzielisz zgody, wyślemy powiadomienie sms lub poinformujemy Cię mailowo o wystawionej fakturze. W wiadomości znajdziesz także kwotę oraz informację o terminie zapłaty.
W jaki sposób opłacić e-fakturę?
jeśli posiadasz konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta ZAŁÓŻ KONTO E-BOK
realizowany poprzez indywidualne lub firmowe konto bankowe
odcinek znajdujący się na dostarczanej przez nas fakturze
Zasady wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej (e-faktur) obowiązujące w PWK EKO określa: